Ofte stillede spørgsmål

Find svar på vores mest almindelige spørgsmål.

Forsendelse af penge hos en agent

Hvordan sender jeg penge fra en MoneyGram-agent?
  1. Find en agent
  2. Find en MoneyGram-agent i nærheden af dig
  3. Gør dig klar til besøget hos din agent
  4. Følgende skal medbringes: 1
    • Til alle forsendelser:
      • Din billede ID
      • Din modtagers fulde navn i henhold til deres billede ID og deres placering
      • Det beløb, du ønsker at sende, foruden gebyrer
    • Hvis du sender til en bankkonto, skal du også bruge navnet på din modtagers bank og bankkontonummer 1
    • Hvis du sender til en mobilpung, skal du også bruge din modtagers mobilnummer med international landekode
  5. Gennemfør din transaktion
  6. Overræk din billede ID til agenten sammen med modtageroplysninger og det beløb, du ønsker at sende (inklusiv overførselsgebyrer)
  7. Underret din modtager
  8. Gem din kvittering, og giv det 8-cifrede referencenummer videre til din modtager til opsamling. Midler, der sendes til en bankkonto eller mobilpung, indsættes direkte på kontoen.

1Krav varierer efter land og agent. Du bedes spørge din lokale MoneyGram-agent om detaljer i forbindelse med proces og fremgangsmåde.
2Bemærk venligst, at du ved udfyldelse af formularen skal sørge for, at modtagerens navn på formularen svarer nøjagtigt til navnet på det billede ID, han eller hun medbringer til afhentning af overførslen. For eksempel John D. Smith er IKKE det samme som John David Smith.

Hvordan finder jeg en MoneyGram-agent?

MoneyGram-agenter findes i hele verden. For at finde en agent i nærheden af dig, kan du bruge vores MoneyGram-agent-søgeværktøj.

Hvor meget koster det at overføre penge med MoneyGram?

MoneyGrams gebyrer varierer i forhold til afsender- og modtagersted samt det sendte beløb. Brug vores omkostningsoverslag-beregner til at udregn omkostningerne ved din transaktion.

Hvor mange penge kan jeg overføre?

Når du sender penge via en agent, kan du sende et maks. beløb, der svarer til ca. 10.000 USD 1 Brug MoneyGrams omkostningsoverslag-beregner til at anslå omkostningerne ved din transaktion.
1Krav varierer fra land til land. Der kan også være maks. sende- eller modtagegrænser gældende. 

Hvordan kan jeg betale for en pengeoverførsel?

De fleste MoneyGram-agenter tager kun imod kontanter for overførsler. Kontakt din agent, inden du kommer for at høre, hvilken betalingsmetode de accepterer.

Hvornår vil pengene være tilgængelige for min modtager?

Pengene er typisk klar til kontantopsamling få minutter efter overførslen er gennemført, uanset hvilken betalingsmetode der er brugt.*
*Afhængigt af agentens åbningstid og overholdelse af lovkrav.

Hvilke valutamuligheder har jeg?

MoneyGram tilbyder et udvalg af valutaer til forsendelse og modtagelse af penge i udvalgte lande. Du kan se dine valutamuligheder ved at bruge vores omkostningsoverslag-beregner.
Få alle oplysninger om aktuelle valutamuligheder for din transaktion hos din MoneyGram-agent.

Kan personen, jeg sender penge til, vælge, i hvilken valuta pengeoverførslen udbetales?

Nej. Hvis det land, du sender penge til, tillader udbetaling i mere end én valuta, vil du som afsender vælge den valuta, pengene bliver udbetalt i

Hvordan ved jeg, i hvilke valutaer der kan udbetales i det land, jeg sender til?

Brug vores omkostningsoverslag-beregner til at afgøre, om det land, du sender penge til, tillader pengeudbetalinger i mere end én valuta.

Hvad skal jeg gøre, hvis den person, jeg overfører penge til, har problemer med at få overførslen udbetalt?
  1. Sørg for, at de har det rigtige reference-/bekræftelsesnummer.^
  2. Tjek, at din modtager har gyldig fotolegitimation (billede ID), og at navnet på billede ID svarer til det navn, du oplyste, da du sendte pengene.+

+Bemærk venligst, at dit eget navn på overførselsblanketten skal svare nøjagtigt til dit navn, som det fremgår af dit officielle billede ID.
^Krav kan variere efter land og agent. Du bedes spørge din lokale MoneyGram-agent om detaljer i forbindelse med proces og fremgangsmåde. For ydereligere assistance bedes du, kontakte os eller ringe på 80 82 68 37.

Modtagelse af penge hos en agent

Hvad skal jeg bruge for at modtage min pengeoverførsel?

Du skal bruge følgende for at modtage din pengeoverførsel:

  • Regeringsudstedt legitimation+ (billede ID), der viser dit registrerede navn+
  • Referencenummer - få referencenummeret af den person, der sendte dig pengeoverførslen^

+Bemærk venligst, at dit navn på den overførselsblanket, som afsenderen af overførslen har udfyldt, skal svare nøjagtigt til dit navn, som det fremgår af dit officielle billede ID. 
^ Du bedes spørge din lokale MoneyGram-agent om detaljer i forbindelse med proces og fremgangsmåde.

Hvordan finder jeg den nærmeste MoneyGram-agent?

MoneyGram-agenter findes over hele verden, så vi er aldrig langt væk. For at finde en agent i nærheden af dig kan du bruge vores agent-søgeværktøj.

Hvordan modtager jeg en pengeoverførsel?
  1. Bed om det referencenummer, der er tilknyttet til din overførsel. Den person, der overfører pengene, har referencenummeret.
  2. Besøg en MoneyGram agent. Husk at medbringe dit referencenummer og din personlige legitimation*.
  3. Du vil blive bedt om at fremvise personlig legitimation+ - typisk ét eller flere af følgende:
  • Pas
  • Kørekort
  • Nationalt billede ID eller
  • Regeringsudstedt legitimation

Du kan også blive bedt om at fremvise bevis på din adresse. Du bedes spørge din lokale MoneyGram-agent om accepterede legitimationsformater og detaljer om deres proces og fremgangsmåde.
Krav varierer efter land og agent. Du bedes kontakte din lokale MoneyGram-agent på forhånd for information om deres proces og fremgangsmåde.
*Bemærk venligst, at dit navn på overførselsblanketten skal svare nøjagtigt til dit navn, som det fremgår af dit officielle billede ID. 

Hvornår vil pengene være tilgængelige til opsamling?

Penge er typisk klar til kontantopsamling få minutter efter, overførslen er gennemført, uanset hvilken betalingsmetode der er brugt.*
*Afhængigt af agentens åbningstid og overholdelse af lovkrav.

Anti-Phishing

Hvad er phishing?

Phishing er en form for onlinesvindel, der er designet til at stjæle dine personlige oplysninger, såsom:

  1. Brugernavne
  2. Kodeord
  3. Kreditkortoplysninger eller
  4. Hemmelige spørgsmål og svar

Phishing udføres typisk via e-mail og er kamufleret, så den fremtræder som en legitim e-mail fra MoneyGram. Links i en e-mail fører dig videre til en falsk hjemmeside, der ligner MoneyGrams legitime onlineportal. Det er bedst ikke at klikke på disse links i en e-mail. Hvis du gerne vil besøge vores side, skal du indtaste adressen på vores hjemmeside i din browser i stedet for at klikke på et e-mail-link.

Hvordan genkender jeg forsøg på phishing?

Her er der nogle ting, du kan se efter, hvis du har mistanke om at have modtaget en phishing-e-mail:

  • Links til et hjemmeside, der beder dig om at godkende din kontoinformation
  • Links til et hjemmeside, der beder dig om bankkonto- eller kreditkortnummer, brugernavne eller kodeord
  • Trusler om, at din konto vil blive lukket, hvis du ikke godkender din kontoinformation

Det er en god skik aldrig at klikke på de links, der gives i en e-mail. Indtast istedet hjemmesidens adresse direkte i din internetbrowser.

Hvordan forebygger jeg phishing?

Den bedste måde at undgå at blive offer for phishing på er at gennemlæse dine modtagne e-mailbeskeder omhyggeligt for at se, om det er en phishingfidus, og blive bekendt med udbredte fidusnumre
Det er en god skik aldrig at klikke på de links, der gives i en e-mail. Indtast i stedet hjemmesideens adresse direkte i din internetbrowser.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er blevet offer for phishing?

Hvis du har mistanke om at have modtaget en phishing-e-mail, skal du ikke betvivle dig selv - rapportér det!

Forbrugerbevidsthed om svindel

Jeg har modtaget en e-mail fra MoneyGram, der bad om mine finansielle oplysninger. Skal jeg oplyse dem?

Nej. MoneyGram sender dig ALDRIG uopfordrede e-mails, der beder om dine personlige eller finansielle oplysninger.
Hvis du modtager en mistænkelig e-mail, der påstår at komme fra MoneyGram, bedes du anmeld det til os, så vi kan undersøge det. Desuden opfordrer vi dig til omgående at kontakte dit finansinstitut, hvis dine finansielle oplysninger er blevet blotlagte.

Hvem kan opsamle de penge, jeg har overført?

Den person, der modtager MoneyGrams overførsel, skal fremvise gyldig billedlegitimation og kende til detaljerne ved overførslen.
For at hjælpe med at beskytte dig selv yderligere, skal du holde alle oplysninger om din overførsel fortrolige og være sikker på, at du kender den person, du sender penge til.

Hvad kan jeg gøre, hvis den person, jeg har overført penge til, og jeg er ofre for svindel?

Du kan bruge kontaktformularen til at anmeld svigagtig aktivitet ved at vælge Anmeld svindel fra rullemenuen under Anmodningstype*. Du bedes give detaljer om episoden i kommentarfeltet.
*Hvis du har mistanke om svindel i forbindelse med en overførsel, der endnu ikke er modtaget, bedes du kontakte vore kundeservicecenter på 80 82 68 37 for omgående at annullere overførslen

Where can I get more information on protecting myself from consumer fraud?

For more information, visit our Consumer Fraud Prevention site.